سلامت و پزشکی

منبع انرژی سلول های سرطانی
 ( 29 شهریور 1395 )

این روزها آنقدر سرطان زیاد شده که اکثر افراد برای دوری این بیماری از خود و خانواده شان حاضرند هر کاری بکنند.می توان گفت رژیم غذایی مهم ترین عامل ابتلا و پیشگیری از سرطان است.اما اینکه چه چیزی دقیقا باعث ایجاد و رشد سلول های سرطانی می شود دقیقا مشخص نیست.

پیشگیری خانم ها از سرطان پستان
 ( 24 شهریور 1395 )

یکی از شایع ترین سرطان ها در میان زنان سرطان پستان است.به طور تقریبی از هر 8 زن 1 نفر در طول زندگی اش مورد تهاجم سرطان پستان قرار می گیرد. طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا 246,660 زن در آمریکا سرطان پستان را تجربه خواهند کرد و تا پایان سال 2016 تعداد 40,450 نفر به علت این بیماری می میرند.

استرس تابود کننده بدن
 ( 18 شهریور 1395 )

بدن انسان یک سیستم فوق العاده شگفت انگیز و پیچیده است که به تمام تغییرات درونی و بیرونی واکنش نشان می دهد.روانشناسان معتقدند که ناراحتی و درد ها سیگنال هایی از بدن هستند که نشان دهنده اضطراب می باشند.

خداحافظی با درد زانو
 ( 8 شهریور 1395 )

شما دوست عزیز با انجام این حرکات کششی عضلات اطراف زانو را تقویت و درد زانوی شما کمتر خواهد شد. تمرینات کششی علاوه بر کاهش درد به کاهش آسیب های وارد به زانو نیز منجر می شود.

نجات جان یک آدم توسط دکتر هایملیخ با شیوه ابداعی خودش
 ( 12 مرداد 1395 )

مانور هایملیخ، چیز آشنایی برای پزشکان و کسانی است که در رشته‌های مرتبط با پزشکی تحصیل کرده‌اند. اما شاید ما تا به حال کنجکاوی نکرده باشیم که چه کسی این شیوه و روش بیرون آوردن اجسام خارجی از مجاری هوایی مصدومان را ابداع کرده است.وقتی که لقمه غذایی با هر جسم خارجی دیگری در گلو گیر می‌کند و وارد مجاری هوایی می‌شود، فرصت اندکی برای نجات دادن جان یک انسان وجود دارد. کافی است که چند دقیقه دیر عمل بشود، آنگاه یا شخص می‌میرد یا دچار آسیب مغزی برگشت‌ناپذیر به خاطر نرسیدن اکسیژن به سلول‌های مغزی می‌شود. بنابراین باید شیوه‌ای ساده و عملی و بدون نیاز به هیچ وسیله‌ای، ابداع می‌شد تا بتواند به کمک مصدومان بیاید.

بهترین خوردنی ها برای تقویت حافظه
 ( 10 مرداد 1395 )

حافظه، توانمندی‌ای است که بسیاری از افراد سعی در تقویت آن دارند چرا که حافظه خوب چیزی است که همه انسانها به نوعی در هر لحظه به آن نیاز دارند. یک حافظه خوب و تقویت شده موجب می‌گردد که در کارهایمان عملکرد بهتری داشته و با کارآیی بالاتری به انجام کارهای روزانه خود بپردازیم. مطالعات محققان نشان می‌دهد، مصرف خوراکی هایی که در زیر بیان شده‌اند‌ با داشتن تاثیرات مثبت و مفید بر سیستم مغزی و عصبی می‌توانند به احیای حافظه پرداخته و قدرت تمرکز را نیز افزایش دهند.براساس نتایج این مطالعات مصرف خوراکی‌های زیر می‌توانند تاثیر مثبتی بر عملکرد سلول‌های مغزی و عصبی داشته و بیماری‌های مرتبط با حافظه را به تاخیر بیاندازند.

راههایی ساده برای پیشگیری از سکته مغزی
 ( 4 مرداد 1395 )

سکته مغزی آسیب عصبی حاد ناشی از اختلال خونرسانی به قسمتی از بافت مغز می باشد؛ این آسیب ناشی از انسداد رگ مغزی به وسیله یک لخته خونی و یا پارگی یکی از عروق تغذیه کننده آن قسمت بافت مغز می ‌باشد. به بیان دیگر اگر خونرسانی به قسمتی از مغز، مختل و متوقف گردد٬ این قسمت از مغز دیگر نمی‌ تواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد. این وضعیت را اصطلاحاً سکته مغزی می‌ نامند. سکته مغزی می‌ تواند به دلایلی مانند بسته شدن یا پارگی یکی از رگ‌ های خون رسان مغز ایجاد شود. سکته مغزی یکی از دلایل عمده مرگ و ناتوانی جسمانی است. اما خبر خوب این است که می توان با انجام اقدام های پیشگیرانه که شامل اصلاح شیوه زندگی می شوند، از احتمال سکته مغزی کاست.

14 میوه کاهش دهنده وزن
 ( 30 تیر 1395 )

مصرف منظم ميوه نه تنها در کاهش وزن موثر است بلکه براي حفظ سلامت نيز مفيد است. مصرف ميوه به دليل دارا بودن فيبر و ويتامين، احتمال موفقيت رژيم غذايي را افزايش مي دهد. با کاهش اشتهای خود به کمک چند میوه خوشمزه و پر خاصیت هم از شر اضافه وزن و بیماری های مرتبط با پرخوری خلاص شوید و هم از خواص بیشمار این میوه‌ها بهره‌مند گردید. قرص ها و داروهای مربوط به کاهش وزن و کم کردن اشتها به دلیل شیمیایی بودنشان عوارضی نیز به دنیال دارند پس بهتر است آنها را کنار بگذارید. برای داشتن تناسب اندام مصرف این چند میوه بهترین جایگزین برای قرص های کاهش اشتها است. در اين ميان مصرف برخي از ميوه ها به کاهش وزن کمک بيشتري مي کنند.

نقش آنزیم ها در زندگی
 ( 28 تیر 1395 )

امروزه اکثر ما از اهميت نقش ويتامين ها و مواد معدني در کمک به سلامت و ادامه حيات بدنمان آگاه هستيم. اما آنزيم ها داستان متفاوتي دارند. اگرچه هميشه اطراف ما بوده اند اما اکثر مردم نمي دانند که آنزيم ها چه کار مي کنند و چرا براي وجود ما حياتي هستند. آنزيم ها براي زندگي، مقابله با بيماري و بهبود جراحت ها براي شما ضروری هستند. آيا شما مقدار مناسبي از اين جرقه ي زندگي را دريافت مي کنيد؟

توصیه هایی برای کاهش فشار خون
 ( 26 تیر 1395 )

هرچند فشار خون بالا ممکن است علائم ظاهری نداشته باشد اما مهمترین پیامدهای آن حمله قلبی و سکته مغزی و در کنار آن بروز نارسایی کلیوی است. اگر اخیرا تشخیص داده شده است که شما فشار خون بالا دارید، ممکن است در فکر این باشید که علاوه بر دارو، راهی برای کنترل آن وجود دارد یا خیر٬ در حالی‌ که مصرف دارو روش اثبات‌شده‌ای برای کاهش فشار خون است، برای کنترل آن می‌توانید تغییراتی در سبک زندگی خود اعمال کنید. پزشکان می‌گویند می‌توانید با کاهش وزن و اعمال کردن چندین تغییر کوچک در زندگی‌تان، فشار خون خود را پایین بیاورید. متخصصان، چندین روش ساده را برای کاهش فشار خون ارائه کرده‌اند.