لوگو و رنگ سازمانی

امروزه بیش از هر زمانی معنا و مفهوم علائم و نشانه ها، برای افراد دارای اهمیت می باشد و این نشانه ها علاوه بر معنای ظاهری خود دارای معناهای نهان نیز می باشد که سبب ماندگاری آن علامت و نشانه می شود. بنابراین یکی از معیارهای معرفی یک برند علامت و رنگ آن به شمار می آید که می تواند درک مناسبی از ماهیت خود را برای مشتری به تصویر بکشد. همچنین رنگ و علامت می تواند با ایجاد یک پیام مناسب در فرد، اثرگذاری اولیه مد نظر را ایجاد نماید. این مورد نیز میسر نخواهد بود مگر با همکاری تیمی خبره و متخصص که با اهداف و استراتژی های مجموعه بطور کاملا آشنا شده و با تخصص خود آن را تلفیق نمایند. با این تفاسیر، فروشگاه اینترنتی 301030 برخود دانست که توضیحاتی در ارتباط با نحوه انتخاب علامت تجاری (لوگو) و علت انتخاب رنگ برای این مجموعه به مشتریان و کاربران عزیز ارائه دهد:

علامت تجاری این مجموعه از تلفیق دو حرف انگلیسی C که از حرف اول دو کلمه Complete (کامل) و Connect (ارتباط) گرفته شده است و به هم متصل شده به همراه نمایی از کدهای دیجیتال مربعی شکل در اطراف آن تشکیل شده است که به معنای ایجاد ارتباط کامل در دنیای مجازی است. البته همانطور که در بخش پرسش و پاسخ نیز ارائه گردیده است، دیدگاه مدیران مجموعه مبنی بر نگرش فراقاره­ ای فروش کالا بوده است که شروع ابتدایی کار و بازار هدف فعلا از کشور خودمان ایران می باشد. حال در ارتباط با رنگ لوگو نیز که می بایست بر پایه اصول روانشناسی و متناسب با نوع کار به شمار آید، می توان اینطور اذهان نمود که ترکیب رنگ های سبز، زرد و خاکستری در فرد سبب ایجاد حس آرامش، خوش بینی و قدرت می شود. زیرا سبز، رنگ سلامت و طراوت و تجلی گر آرامش است. زرد رنگ خورشید، نور و گرماست که نمادی از خوش بینی و مثبت اندیشی است و لازم به ذکر است که بطور طبیعی چشم انسان رنگ زرد را قبل از هر رنگ روشن دیگری شناسایی می کند و نهایتا رنگ خاکستری رنگ کلاسیک و قدرت و نمادی از فروش کالاهای لوکس و گران بها به شمار می آید. بنابراین به وضوح علت انتخاب نماد و رنگ فروشگاه اینترنتی 301030 که در آینده ای نه چندان دور تصمیم به ورود به عرصه های بزرگ تجارت جهانی را خواهد داشت، بر کاربران و مشتریان عزیز ارائه گردید.